- Editorial:
- 7 Editores (MAD)
- ISBN:
- 978-84-142-7034-9
- Año de edición:
- 2023
- Páginas:
- 232
L'editorial MAD i Xaloc Oposicions us ofereixen una nova edició del temari d'Educació Infantil per a l'accés al cos de Mestres segons el programa oficial vigent.
En aquest volum incloem els temes 13 a 25, elaborats tenint en compte la Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (LOMLOE) i el Decret 21/2023, de 7 de febrer, d'ordenació dels ensenyaments de l'educació infantil.
Tots els temes han estat redactats amb profunditat i rigor per assegurar una preparació eficaç i completa i, tot atenent als criteris establerts, a més del desenvolupament dels continguts responent fidelment els epígrafs, inclouen índex, introducció, conclusió, glossari, esquema i bibliografia especialitzada.
Tema 13. La programació en el primer cicle d educació infantil. Objectius, continguts i metodologia adequada per als nens i nenes de zero a tres anys
Tema 14. La programació en el segon cicle d educació infantil. Objectius, continguts i propostes metodològiques més adequades per a aquest cicle. Les diferents unitats de programació. La continuïtat entre l educació infantil i primària. Mesures curriculars i vies de coordinació
Tema 15. La funció del mestre o mestra a l educació infantil. La intencionalitat educativa. Relacions interactives entre l infant i l educador. El mestre com a membre de l equip educatiu i en la seva relació amb les famílies
Tema 16. L organització dels espais i del temps. Criteris per a una adequada distribució i organització espacial i temporal. Rutines i ritmes. L avaluació dels espais i del temps
Tema 17. Equipament, material didàctic i materials curriculars a l educació infantil. Selecció, utilització i avaluació dels recursos materials
Tema 18. El desenvolupament del llenguatge. Llenguatge i pensament. Evolució de la comprensió i de l expressió. La comunicació no verbal. Problemes més freqüents del llenguatge infantil
Tema 19. L ensenyament i l aprenentatge de la llengua a l educació infantil. Tècniques i recursos per a la comprensió i l expressió oral. La intervenció educativa en el cas de llengües en contacte
Tema 20. La literatura infantil. El conte: valor educatiu. Criteris per seleccionar, utilitzar i narrar contes orals o escrits. Activitats a partir del conte. La biblioteca d aula
Tema 21. L educació musical en educació infantil. El descobriment del so i del silenci. Característiques i criteris de selecció de les activitats musicals. Els recursos didàctics. El folklore popular
Tema 22. Evolució de l expressió plàstica en els nens i nenes. Elements bàsics del llenguatge plàstic. Objectius, continguts, materials, activitats, estratègies metodològiques i d avaluació de l expressió plàstica. Models i estereotips
Tema 23. L expressió corporal. El gest i el moviment. L expressió corporal com a ajuda a la construcció de la identitat i l autonomia personal. Joc simbòlic i joc dramàtic. Les activitats dramàtiques
Tema 24. La influència de la imatge en l infant. Lectura i interpretació d imatges. El cinema, la televisió i la publicitat. Criteris de selecció i utilització de materials audiovisuals i de les noves tecnologies en l Educació Infantil
Tema 25. Formació de capacitats relacionades amb el desenvolupament logicomatemàtic. Recursos didàctics i activitats adequades a l etapa d educació infantil
Otros libros de la materia
Subscríbete al boletín para estar informado de las novedades editoriales de la Llibreria de la Diputació
¿Te interesa un tema específico? Conoce los destacados