LA TARIFACIÓ SOCIAL A LES ESCOLES BRESSOL MUNICIPALS. CONEIXEMENTS I EINES CLAU

Autoria:
Saurí, E. (Autor) / Cubel, M. (Autor) / Izquierdo, E. (Autor) / Diputació de Barcelona. Àrea d'Educació. Gerència (Direcció) / Gil-Lluch, F. (Direcció)
Editorial :
Categoria:
Llibre d'impressió a demanda
Any d'edició:
Pàgines:
Col·lecció:
Eines
Sèrie:
Educació, 5
Català
Matèries:
Administració local, Educació. Formació
Resum

La tarifació social, un sistema de preus progressius determinat en funció de la renda disponible, és una eina per afavorir l'equitat en l'accés als serveis públics de la ciutadania. Garantir a totes les famílies les mateixes possibilitats d'accés a les oportunitats educatives, ha centrat l'interès de les polítiques educatives locals els darrers anys. Molts ajuntaments estan aplicant la tarifació social o es plantegen la seva implantació, específicament pel servei d'escoles bressol municipals. Sens dubte, el preu és un factor clau per afavorir l'equitat en l'accés als serveis educatius no obligatoris. Però, apostar per la tarifació social és l'opció òptima en tots els casos? Existeixen mecanismes compensatoris més eficients? És aplicable la tarifació social a tots els contextos? Què cal tenir present si finalment es vol implantar? Amb aquesta publicació volem donar resposta a aquestes i altres qüestions, amb la intenció d'afavorir que el món local pugui prendre decisions més i millor informades al voltant de la tarifació social com a mecanisme per afavorir l'equitat educativa.

Altres llibres de la matèria