Llibres de suport a la gestió municipal

Actualment la Diputació edita tres col·leccions que donen suport a la gestió municipal.

Projectes transformadors

Col·lecció que neix per explicar els projectes transformadors clau que s’estableixen en el Pla de mandat de la Diputació de Barcelona 2019-2023.

Aquests projectes, que han estat definits per les àrees i que en són vint-i-dos, agrupats en quatre àmbits temàtics: les persones, la prosperitat, el planeta i les aliances. Volen donar resposta als grans reptes globals que definiran el futur de la nostra societat: la cohesió mediambiental,  econòmica i social, la quarta revolució industrial, l’envelliment de la població, l’equitat i diversitat sexual i de gènere. Tots ells responen al compromís de la Diputació de Barcelona envers l’assoliment dels objectius ODS que marca l’Agenda 2030.

Eines

Col·lecció que ofereix continguts d’aplicació pràctica per contribuir a la gestió de les polítiques públiques locals. S’adreça a càrrecs electes, tècnics i qualsevol persona relacionada amb el món local.

Podeu trobar-hi diverses tipologies de continguts:

• Informes d’enquestes d’avaluació (auditories, cercles de comparació)
  • Manuals i guies pràctiques de cursos, programes, etc.
  • Reculls de bones pràctiques
  • Reculls de legislació i altres normatives
  • Reculls de ponències i jornades de treball

Aquesta col·lecció també té alguns números editats en castellà sota el nom Herramientas. És la continuació de la col·lecció Documents de treball.

Estudis

Col·lecció que inclou coneixement i contingut per promoure la reflexió i l’anàlisi de temes que poden ser d’interès per als governs locals. S’adreça al públic en general, càrrecs electes, tècnics i qualsevol persona relacionada amb el món local. Trobareu alguns números editats en castellà sota el nom Estudios.

"Eines" i "Estudis" es divideixen en les 11 sèries següents, segons la temàtica.

Sèrie Benestar i ciutadania

Veure tots

Publicacions relacionades tant amb l'atenció social primària que cerca la divulgació, sensibilització i la participació social vers la gent gran, els discapacitats i els infants i llurs famílies; com amb la integració dels immigrants, l'equitat entre dones i homes, el paper actiu dels joves com a ciutadans i la participació de la ciutadania en els afers públics i en la salvaguarda dels drets humans.

Sèrie Economia i treball

Veure tots

Publicacions sobre desenvolupament econòmic enfocades a donar suport al desenvolupament estratègic del territori, enfortir l'activitat econòmica i millorar les condicions d'ocupació.

Sèrie Esports

Veure tots

Llibres relacionats amb la millora de la qualitat de vida de les persones mitjançant la pràctica físicoesportiva i amb el desenvolupament d'esdeveniments i programes esportius.

Sèrie Salut pública

Veure tots

Publicacions relacionades amb la promoció i la protecció de la salut, mitjançant diversos vessants: salut alimentària, salut ambiental, salut mental i salut sexual.

Sèrie Turisme

Veure tots

Gestió i promoció turística, tant des del vessant del territori com des de l’àmbit de la promoció dels projectes turístics locals en el camp internacional.