FERRAN RAHOLA I AUGUET: CARICATURES DE L'EXILI CATALÀ DEL 1939 I ALTRES DIBUIXOS

Rahola, P. (Edició)
Ajuntament de Girona

978-84-8496-257-1

Ferran Rahola i Auguet va néixer a Girona el 1914. Estudià magisteri i exercí de mestre a Campdevànol i a Santa Eugènia. El 1937 s'incorporà l'exèrcit republicà i el 1939 s'exilià a França on fou internat als camps de concentració d'Argelers i de Bram. Després residí a Montpeller on es casà amb Dolors Fabra i Mestre. Des del 1943 fins al 1954 visqué a Perpinyà amb persones refugiades catalanes del món polític i intel·lectual. Durant aquest període dibuixà la caricatura de moltes d'elles. Aquest llibre en dona a conèixer una selecció.

CONTINGUT: Llibre