SÍNDICS DEFENSORS DE LA CIUTADANIA: APUNTS PER A LA SEVA IMPLEMENTACIÓ

SÍNDICS DEFENSORS DE LA CIUTADANIA: APUNTS PER A LA SEVA IMPLEMENTACIÓ

Català
Diputació de Barcelona. Àrea d'Igualtat i Ciutadan (Direcció)

978-84-9803-299-4

Col·lecció:
Documents de Treball
Sèrie:
Igualtat i Ciutadania, 10

La Carta europea de salvaguarda dels drets humans a la ciutat preveu la creació dels "ombudsmen" -síndics i síndiques- locals com a mecanisme de prevenció i garantia dels drets humans de proximitat. Amb aquest marc de referència, l'"ombudsman" vetlla perquè l'Administració local no vulneri els drets i principis de la Carta, té cura de la salvaguarda dels drets humans i del bon govern local. Aquesta figura ja existeix a molts municipis del nostre territori, però la seva concreció és molt diversa. El document que us presentem ordena i clarifica algunes qüestions per oferir una eina de suport als ajuntaments.