CIUTAT SOSTENIBLE, LA / LA CIUDAD SOSTENIBLE / THE SUSTAINABLE CITY

Autoria:
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. Publ (Autor)
Editorial :
Coeditorial:
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona CCCB
Categoria:
978-84-7794-546-8
Any d'edició:
Pàgines:
Col·lecció:
Catàleg del Centre de Cultura Contemporània de Bar, 17
Català , Castellà , Anglès
Matèria:
Catàlegs d'exposició
Resum

A la fi del segle XX, el model actual de ciutat occidental, que predomina en tot el planeta, s'ha mostrat clarament insuficient per afrontar amb èxit els problemes socioecològics que afecten les principals comunitas humanes: malbaratament d'energia, incapacitat de garantir la justícia social, degradació i ocupació massiva i extensiva del sòl, producció contaminant, incapacitat de gestió dels residus, etc. Cal repensar la ciutat en clau sostenible, és a dir, compatible amb els sistemes ecològics locals, regionals i globals, de manera que no condicionem negativament el nostre llegat a les generacions futures. Cal recuperar la ciutat compacta i diversa, el model de ciutat tradicionalment mediterrani. Textos de Salvador Rueda, Xavier Domènech, David Closes, Lluís Reales i el Servei de recerca i exposicions del CCCB.

Altres llibres de l'autor