BIBLIOTECA PÚBLICA MUNICIPAL, LA: DIRECTRIUS PER A LES XARXES URBANES

Matèries:
Administració local, Biblioteques. arxius
Resum

Aquest document defineix els elements que han d'ajudar a vertebrar en un únic servei les diferents biblioteques d'un municipi. Les propostes volen ser el punt de partida d'una nova forma de planificar i gestionar el model de xarxa de biblioteques en els municipis de més de 30.000 habitants, que per llei poden disposar de més d'un d'aquests equipaments. Fins ara, la relació entre les diferents biblioteques d'una mateixa població es limitava a una coordinació puntual en determinats aspectes i les diferències entre biblioteca central i biblioteques de proximitat eren bàsicament una qüestió de dimensió. Els principis que regeixen el model que s'exposa són la cooperació, la complementarietat, l'eficiència, l'equilibri territorial, la proximitat i accessibilitat, com també l'adequació i adaptació entre equipaments. En definitiva, el treball aposta per la planificació conjunta, la coordinació i l'optimització de recursos evitant la duplicitat d'esforços que s'ha donat en molts casos fins ara i avançar cap al concepte de "biblioteca pública municipal".

Altres llibres de la matèria