ANÀLISI DE L'IMPACTE DEL FONS ESTATAL PER A L'OCUPACIÓ I LA SOSTENIBILITAT LOCAL: ESPANYA, CATALUNYA I PROVÍNCIA DE BARCELONA

Diputació de Barcelona. Àrea de Presidència. Direc (Direcció)

978-84-9803-484-4

Estudis
Sèrie:
Govern Local, 21

El Fons Estatal per a l'Ocupació i la Sostenibilitat Local (FEESL, en les seves sigles castellanes) es va plantejar com a continuació de la política iniciada el 2008 pel govern central, amb el Fons Estatal d'Inversió Local (FEIL) d'injectar recursos als ajuntaments per evitar que caigués la seva despesa en inversió. La novetat d'aquest segon pla extraordinari, dotat amb 5.000 milions d'euros, va ser que els ajuntaments van poder destinar una part dels fons assignats a cobrir despesa corrent de naturalesa social, més enllà de les inversions per la creació d'ocupació. Els resultats d'aquest estudi elaborat per l'Observatori Econòmic Local, a partir de la incidència i l'impacte del FEESL en tres àmbits territorials diferenciats com són Espanya, Catalunya i la província de Barcelona, poden ser de gran interès tant per als tècnics i polítics locals com per al món acadèmic i les persones interessades en la matèria. Gràcies al detall i el rigor del treball, de ben segur podrà ajudar a resoldre dubtes i preguntes relacionades amb la gestió de les polítiques locals del nostre país.