DESENVOLUPAMENT RURAL A LA DEMARCACIÓ DE BARCELONA

UNA EINA ESTRATÈGICA PER AL DESENVOLUPAMENT LOCAL DELS PETITS MUNICIPIS

Vilarasau, B. (Autor)

Elements d'innovació i estratègia, 10

Amb l'enfocament de desenvolupar models i estratègies de desenvolupament econòmic local adaptades a cada territori, l'article segueix l'evolució i transformació de les polítiques públiques de desenvolupament econòmic local en els mitjans rurals en el context europeu. S'analitzen tres tipus d'experiències, referents d'una visió renovada, des d'una òptica territorial i integrada: "Programa Leader" UE, "RuralProofing" a Anglaterra i diferents experiències de microdesenvolupament. Per finalitzar, es presenta una proposta de definició de model rural a la província de Barcelona a través d'una classificació i un exemple d'innovació territorial a les zones rurals com és l'experiència "Territoris serens".