POLÍTIQUES DE JOVENTUT EN ELS MUNICIPIS PETITS I MITJANS, LES

Materias:
Administración local, Participación ciudadana, Juventud
Agotado

Desprès de vint anys d'aplicació de diferents models d'intervenció en el món dels joves a Catalunya, ja és hora que els municipis petits i mitjans pugin definitivament al tren de les polítiques de joventut. La grandària dels municipis condiciona el tipus d'actuació que es pot desenvolupar, però no justifica l'apatia ni l'absència de recursos. Els joves dels municipis petits no són els joves de segona, i els seus ajuntaments tenen l'obligació d'aplicar polítiques que ofereixin recursos, serveis i suport per al desenvolupament dels seus potencials. Les línies d'intervenció i els criteris exposats en aquestes pàgines han estat concebuts com una resposta a les periòdiques peticions de suport dels responsables polítics dels ajuntaments petits, però les propostes són també vàlides per als municipis mitjans (fins a 30.000 habitants). La concepció dels joves com una força positiva, caracteritzada per la capacitat d'innovació i l'esperit creatiu, ens obliga a treballar i plantejar als responsables polítics i tècnics un repte ben simple: estar a la seva alçada. Cal augmentar i optimitzar els recursos, cal prestigiar els professionals, cal situar les polítiques de joventut en l'eix del desenvolupament social, cultural i econòmic dels municipis.