MARC HISTÒRIC DELS SERVEIS SOCIALS LOCALS DE CATALUNYA

Rubiol, G. (Autor) / Vilà, A. (Autor)
978-84-7794-922-0
Serveis socials, 17
Materias:
Bienestar social, Ciudadanía

Aquest llibre és el resultat d'un projecte de l'Àrea de Benestar Social de la Diputació de Barcelona per impulsar l'elaboració d'una primera història dels serveis socials locals que recollís i analitzés el paper de les iniciatives dels ajuntaments democràtics en la creació i el desenvolupament d'aquests. L'obra estudia en primer lloc els antecedents històrics dels serveis socials (de la Llei de Beneficència fins al franquisme) per descriure a continuació la gestació del sistema de serveis socials durant la transició política i la seva configuració a partir de les eleccions de 1979. D'aquesta etapa, se'n descriuen les actuacions d'alguns ajuntaments concrets i s'hi reflecteix el protagonisme local en els primers anys de la democràcia pel que fa a l'establiment d'un conjunt de serveis socials per a la ciutadania. En la segona meitat del llibre, s'hi analitza la transformació del model de serveis socials en el període del 1988 al 1999 i el desenvolupament dels serveis socials d'ajuntaments i consells comarcals.