SUÈCIA: EL PROCÉS DE CANVI EN ELS MUNICIPIS DEL BENESTAR GOVERNATS PELS PARTITS

SUÈCIA: EL PROCÉS DE CANVI EN ELS MUNICIPIS DEL BENESTAR GOVERNATS PELS PARTITS

Català
Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciè (Autor) / Diputació de Barcelona. Àrea de Presidència. Gabin (Autor) / Bäck, H. (Autor)

978-84-9803-063-1

Col·lecció:
Món local, 13

Els municipis suecs són grans i tenen com a funció principal la prestació dels serveis de l'Estat del benestar. El Govern local gaudeix, des del punt de vista formal, d'una autonomia considerable enfront del Govern central, però el sistema electoral i de partits proporciona uns poderosos instruments d'integració. Els governs locals estan molt polititzats pels partits, que són els responsables de coordinar-los internament. Aquest fet provoca problemes i tensions, ja que els vincles entre els partits i la ciutadania s'han debilitat seriosament.