RUTA DE LES LLIBERTATS: PASSEJADES PER LA BARCELONA ÈPICA

RUTA DE LES LLIBERTATS: PASSEJADES PER LA BARCELONA ÈPICA

Bosch, A. (Autor) / Melero, J. (Autor)
Ajuntament de Barcelona

978-84-96696-14-3

Barcelona, dos mil anys d'història. Vint-i-un segles que ha dibuixat el paisatge d'una ciutat amb períodes de pau i moments d'enceses atzagaiades. Aquest llibre versa sobre alguns dels esdeveniments més remarcables de la Barcelona combativa. La Barcelona èpica, catalana, que defensa la seva identitat davant dels que la voldrien sotmesa i provinciana, i la Barcelona popular, de brots revolucionaris, que defensa la justícia social. La ciutat de les llibertats.Romans, visigots, sarraïns i francs, en l'edat antiga; senyors, nobles, jueus, ciutadans honrats i menestrals en l'època medieval; segadors i virreis, vigatans i botiflers eb¡n l'època moderna; anarquistes i burgesos; rojos i nacionales, maquis i antifranquistes en l'època contemporània. Tots ells han ajudat a conformar un caràcter i una manera de fer i entendre la ciutat. Aquest llibre fa un repàs a alguns episodis més convulsos d'aquesta apassionant història. Cinc itineraris que mostren al lector encuriosit fets i racons que, de vegades, passen desapercebuts per al vianant. La història política dels barcelonins lligada als edificis i als espais de la ciutat.