PALACIO DE LA EXCMA. DIPUTACIÓN PROVINCIAL DE BARCELONA

PALACIO DE LA EXCMA. DIPUTACIÓN PROVINCIAL DE BARCELONA

Castellà , Francès , Anglès
Rubio, I. (Autor)

Aquesta publicació de l'any 1952 és una monografia sobre el Palau de Diputació de Barcelona.El Palau de la Diputació Provincial de Barcelona -l'obra d'arquitectura civil més bella de la ciutat, guarnida amb l'esplendor exhuberant de l'art gòtic del segle XV i amb les primeres aurèloes del Renaixement- ocupa tota una illa de cases limitada per la plaça Sant Jaume i els carrers del Bisbe Irurita, Sant Sever i Sant Honorat. Els orígens del palau foren humils, modestíssims, y la seva estructura final no es fruit de la inspiració creadora del moment, a partir d'un pla global de l'edifici, sinó l'adaptació successiva d'una multitud de cases, segons les necessitats de les funcions encomanades a l'esmentada institució.