- Autoria
- Orti Gost, Pere (Edició) / Verdés Pijuan, Pere (Edició)
- Editorial:
- Ajuntament de Barcelona
- ISBN:
- 978-84-9156-643-4
- Any d'edició:
- 2025
- PÃ gines:
- 448
Aquest llibre vol proporcionar nou coneixement de base per a la història de la Barcelona del segle XV
Una època transcendental, no tan sols per a la ciutat, sinó també per a la resta de Catalunya, la Corona d'Aragó i l'occident europeu. Es tracta d'una obra coral, fruit d'una reflexió historiogrà fica que ve de lluny, animada sobretot per Ramon Grau.
Calia renovar el discurs històric sobre Barcelona durant el segle XV tenint en compte especialment la qüestió fiscal i financera, que havia estat prà cticament negligida per la historiografia. L'obra també ofereix el contrapunt de València, amb la construcció de la llotja com a element emblemà tic, i una interessant comparació amb Saragossa, fruit d'una recerca original, i, a més, aborda alguns dels efectes principals de la crisi del segle XV a l'illa de Mallorca.
Les dades que s'aporten no clouran el debat sobre la crisi baixmedieval a la capital catalana, que revifa cada cop que malauradament li toca viure noves conjuntures d'aquest tipus. Tanmateix, esperem que siguin útils, tant per als investigadors especialistes com per als lectors en general, a l'hora de fer-se una idea més aproximada d'un segle XV que es va desenvolupar entre l'esplendor i la crisi.
Altres llibres de la matèria
Subscriu-te al butlletà per a estar informat de les novetats editorials de la Llibreria de la Diputació
T’interessa un tema especÃfic? Coneix-ne els destacats