ANTIC RÈGIM I LA REVOLUCIÓ, L' ; ESTAT SOCIAL I POLÍTIC DE FRANÇA ABANS I DESPRÉS DE 1789

De Tocqueville, A. (Autor) / Casas, J. (Traductor)
Coeditorial:
Edicions 62

978-84-297-2082-2

Clàssics del pensament modern, 10

La gran aportació de Tocqueville -en particular en l'obra que presentem-, que li confereix una actualitat i un interès persistents, és l'anàlisi del gran fenòmen històric en el qual encara estem submergits: el procés de la igualació social, la democratització plena i radical de les societats modernes, a França i els Estats Units, al món occidental tot seguit i la resta de països finalment. Tocqueville fou fidel a una manera de pensar molt pròpia del segle XIX, que consisteix a tractar de descobrir, sota les complexes manifestacions socials polítiques i culturals de la societat, un factor bàsic, capaç d'explicar-ne els trets sobresortints. Aquest factor Tocqueville no l'interpreta estèticament, sinó que l'entén bén actualment com una força dinàmica: la voluntat de democràcia. La present obra ha estat traduïda per Joan Casas i té un suggestiu pròleg del professorJ. Ferrater Mora.