Guia per incorporar la perspectiva de salut en els plans d'ordenació urbanística municipal

Puig-Ribera, Anna (Autor) / Rofin Serrà, Marta (Autor) / Bort Roig, Judit (Autor) / Aumatell, Eva (Autor) / De San Pedro, Marc (Autor) / García Cuyàs, Francesc (Autor) / Geli Fàbrega, Marina (Autor) / Diputació Barcelona. À. Igualtat i Sostenibilitat (Coordinador) / Diputació Barcelona. À. Infraestructures i Espais (Coordinador)

978-84-19091-13-0

Colección:
Estudis
Serie:
Administració local, 3

L'objecte de la guia que presentem és donar les pautes necessàries per incorporar la perspectiva de salut en tots aquells aspectes del plantejament urbanístic que poden tenir un imipacte sobre la salut de la ciutadania. A més de millorar la salut i el benestar dels habitants, la creació de ciutats saludables permetrà l'assoliment dels ODS marcats per la Nacions Unides a l'Agenda 2030.

Amb aquestes pautes, el plantejament urbanístic pot millorar les condicions en què viuen i treballen les persones, el seu accés a instal·lacions i serveis, els seus estils de vida i la seva capacitat per desenvolupar xarxes socials ben cohesionades.

Una ciutat saludable és la que ofereix als seus habitants condicions d'habitabilitat centrades en els aspectes que les facin més saludable, més segura, i socialment més igualitària. Aquesta guia els posa en relleu.