El Salari de Referència Local (SRL) a la província de Barcelona

Catalán

Colección:
Projectes transformadors, 7

En el marc del desenvolupament de les polítiques de garantia d'ingressos per cobrir les necessitats bàsiques i garantir una vida digna, és important identificar el nivell d'ingressos que cal assegurar. Per això, aquest estudi proposa el càlcul d'un indicador que vol contribuir a abordar millor les situacions de pobresa i a orientar de manera més adequada les polítiques de garantia d ingressos en l'àmbit local. Es tracta del salari de referència o salari de vida , que pretén establir quina seria la remuneració suficient perquè una unitat familiar pugui viure dignament, tenint en compte la seva composició i cada realitat municipal.

El document forma part del projecte transformador Dret a uns ingressos bàsics: polítiques municipals de garantia d'ingressos , el qual vol promoure un nou model local de garantia d ingressos per a la ciutadania.

Els projectes transformadors del pla d'actuació de mandat 2020-2023 de la Diputació de Barcelona expressen el compromís de la corporació de la Diputació de Barcelona amb la localització de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides per a un desenvolupament sostenible a la província de Barcelona.
Aquests projectes transformadors es presenten classificats a partir de les quatre esferes de l'Agenda 2030: les persones, la prosperitat, el planeta i les aliances, uns àmbits als quals la Diputació de Barcelona amb les seves polítiques locals, pot contribuir amb decisió.