GUIA DE COOPERACIÓ DESCENTRALITZADA PER A CÀRRECS ELECTES

Autoria:
Galante, Raffaela (Autor) / Rodríguez Cáceres, Rocío (Autor) / Martínez Osés, Pablo José (Autor) / Martínez Martínez, Ignacio (Autor) / Cartón, Isabel (Autor)
Editorial :
Categoria:
Llibre d'impressió a demanda
Any d'edició:
Pàgines:
Col·lecció:
Eines
Sèrie:
Administració local, 5
Català
Matèria:
Administració local
Resum

El present document és una guia de cooperació descentralitzada dirigida als càrrecs electes municipals de la província de Barcelona. El text té l'objectiu d'oferir eines útils en l'exercici del seu mandat, apostant per processos de renovació i de redefinició profunds que permetin encarar els reptes als quals fa front actualment aquesta política local.

La guia s'ha elaborat a partir d'una diagnosi participativa que ha intentat copsar la diversitat de realitats locals presents a la demarcació. Comença fent un repàs històric del que han estat les polítiques de cooperació municipal i assenyala les seves característiques principals. A continuació ofereix una fotografia sintètica de la realitat mundial, marcada pel caràcter transnacional i interdependent de les problemàtiques que afecten el planeta i l'emergència d'un nou paradigma sobre el desenvolupament, del qual es fan ressò les noves agendes internacionals del desenvolupament. Tot seguit, i després de descriure les limitacions principals i les dificultats amb les quals es troba la cooperació per ser més transformadora, identifica els desafiaments més importants a què s'enfronta i recull una proposta per a la seva renovació a partir del desplegament dels àmbits estratègics.

Articles relacionats