DEPARTAMENT, EL: UNA INSTITUCIÓ DE LA REPÚBLICA FRANCESA

DEPARTAMENT, EL: UNA INSTITUCIÓ DE LA REPÚBLICA FRANCESA

Catalán
Négrier, E. (Autor) / Nicolas, F. (Autor)

978-84-9803-410-3

Estudis
Serie:
Govern Local, 18

Els departaments es troben al cor de l'entramat territorial de França des de la Revolució francesa. Encara que la creació de les regions va obrir un important debat sobre la seva existència, a l'actualitat l'oposició entre departaments i regions sembla superada. Avui, a França, el debat sobre l'organització territorial de l'Estat respon a l'emergència de nous interrogants derivats dels processos d'integració urbana que està vivint el continent europeu i, en particular, a l'interrogant de com es pot reorganitzar l'Administració local francesa per reforçar-la davant la competència de les grans metròpolis europees.