CERDÀ AND THE BARCELONA OF THE FUTURE. REALITY VERSUS PROJECT

CERDÀ AND THE BARCELONA OF THE FUTURE. REALITY VERSUS PROJECT

Castellano , Inglés
Trigueros, I. (Autor) / Busquets, J. (Director) / Corominas, M. (Director) / Palà, M. (Director) / Puig, R. (Director) / Rovira, J. (Director)
Coediciones:
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona CCCB

978-84-9803-395-3

This exhibition is one of the events organized for Cerdà Year and highlights the urbanistic richness of the Cerdà Project by analysing the present of the Eixample and envisaging the future of the city of Barcelona. The Eixample, or "city extension", is the result of a strong, rational idea, the project by Ildefons Cerdà, which has been implemented over a 150-year period to produce a highly complex city that is rich in nuance. All great urban planning projects need time to develop, and the Eixample has been gradually modulated in the course of these years. Esta muestra, enmarcada en los actos del Año Cerdà, destaca la riqueza urbanística del Proyecto Cerdà analizando el presente del Ensanche y pensando el futuro de la ciudad de Barcelona. El Ensanche es el resultado de una idea fuerte y racional -el proyecto de Ildefons Cerdà-, que, en su aplicación, durante 150 años, ha producido una ciudad muy compleja y rica en matices. Todos los grandes proyectos urbanísticos necesitan tiempo para su desarrollo y el Ensanche se ha ido modulando a lo largo de todos estos años.