Guia per a la redacció de plans directors del verd urbà
Llibre d'impressió a demanda

Guia per a la redacció de plans directors del verd urbà

Catalán
Rebollo San Miguel, Íñigo (Autor)

Eines
Serie:
Urbanisme i Habitatge, 3

Avui dia ja ningú discuteix que molt per sobre dels seus inconvenients el verd urbà aporta innumerables beneficis als nuclis habitats i, per tant, cal realitzar un disseny i gestió adequats per aconseguir-los. De fet, les persones, cada cop més urbanites, demanen estar en contacte amb el verd.El pla director del verd urbà (PDVU) és una eina per a la planifi cació i la gestió del verd urbà. Primer, realitza una diagnosi completa de l'estat actual incloent-hi un inventari detallat dels elements del verd i de l'organització del servei, i segon, a partir resultats de la diagnosi, fa propostes de millora. Un cop redactat, el pla esdevé una peça clau, ja que, entre altres temes, ajuda a defi nir el model de verd urbà del municipi, a organitzar millor el servei o a defi nir criteris per als diferents elements que es gestionen.Recollint l'experiència del Servei d'Equipaments i Espai Públic en la redacció de PDVU per a diversos municipis, aquesta guia conté explicacions detallades per entendre el procés de treball, els conceptes i els continguts.