ANÀLISI ECONÒMICA DEL CENTRE DE LA REGIÓ METROPOLITANA DE BARCELONA: ECONOMIA DEL PLA ESTRATÈGIC METROPOLITÀ DE BARCELONA

Diputació de Barcelona. Àrea de Presidència. Gabin (Autor) / Trullén, J. (Autor) / Diputació de Barcelona. Àrea de Presidència. Direc (Autor)
Elements de debat territorial, 24
Economía. Empresa

Analitza les característiques dels sectors productius dels municipis que formen part del Pla Estratègic Metropolità (PEM). Aquest estudi continua la recerca que els professors de la UAB Joan Trullén i Rafael Boix van iniciar en els números 15 i 18 d'aquesta col·lecció: El territori de Barcelona cap a l'economia del coneixement i Economia de l'arc tecnològic de la regió metropolitana de Barcelona. La monografia se centra en l'estudi econòmic de la part central de la regió metropolitana de Barcelona: els 36 municipis del Pla Estratègic Metropolità que comprenen el 46,3% de la població catalana i el 44,3% de l'ocupació. L'estudi descriu uns municipis poliespecialitzats, el que els autors anomenen especialització diversificada, amb el terciari (serveis) com a sector més significatiu i un 41% d'empreses connectades amb el coneixement. Tot i que la seva mida continua sent reduïda destaca el lleuger creixement de la dimensió mitjana de les empreses des de 1991.

Topografic
Arxiu General de la Diputació de Barcelona M-5-264