Polítiques d'habitatge en petits municipis

Polítiques d'habitatge en petits municipis

Especificitats, innovació i govern multinivell

Catalán

Estudis
Serie:
Urbanisme i Habitatge, 6

La Diputació de Barcelona és una institució de govern local que treballa conjuntament amb els ajuntaments per impulsar el progrés i el benestar de la ciutadania. La col·lecció Estudis posa a l abast del món local coneixement teòric i empíric per promoure la reflexió
i l'anàlisi i per fonamentar la intervenció dels governs locals.

La configuració d'un model territorial cohesiu i sostenible a Catalunya passa per l'existència d'un teixit de petits municipis atractius, vius i funcionals. En relació a l'habitatge, els petits ajuntaments manifesten cada vegada amb més força les seves necessitats, com la manca d'habitatge assequible, l'existència d un teixit residencial amb una proporció significativa d'habitatges buits i en mal estat, o la inadequació dels habitatges a les característiques de les persones que hi viuen. Tot i les dificultats, però, els ajuntaments de municipis petits són un escenari clau per a l'experimentació i la consolidació d'enfocaments i pràctiques innovadores en matèria d habitatge.

El llibre que teniu a les mans recull algunes de les principals aportacions que es van fer al curs «Polítiques d'habitatge en petits municipis. Especificitats, innovació i governança multinivell», celebrat l'octubre de 2020 al Consorci Universitat Internacional Menéndez Pelayo de Barcelona Centre Ernest Lluch, i pretén contribuir al debat sobre les problemàtiques dels municipis petits amb la voluntat de millorar l'encaix de les polítiques d'habitatge en els entorns rurals i els municipis de menor població.