HONGRIA: ÈXITS I CONTROVÈRSIES D'UNA NOVA DEMOCRÀCIA

Soós, G. (Autor) / Institut de Ciències Polítiques i Socials (Director) / Diputació de Barcelona. Àrea de Presidència. Centr (Director)
978-84-9803-305-2
Estudis
Serie:
Govern Local, 8

El reconeixement de la democràcia local va ser un element clau del procés de transició política hongaresa, perquè es va atorgar a totes les comunitats locals la capacitat de crear el seu govern local, amb la finalitat d'enfortir la legitimitat d'aquesta nova democràcia de l' Europa de l'Est. Per aquesta raó, el procés de transició va generar un mapa municipal fragmentat en múltiples unitats petites, amb una autonomia fiscal feble, i que resulta difícilment modificable. Aquest dèficit, a més, va acompanyat de l'absència d'un nivell supramunicipal fort de suport als municipis i d'una clara manca de debat sobre la democràcia interna de les institucions. Superada amb un notable èxit l'etapa de transició política a la democràcia, les tensions i les controvèrsies provocades per aquest factors configuren, en síntesi, la visió del sistema de govern locals hongarès que us presentem.