Cultura, pantalles i pandèmia

Cultura, pantalles i pandèmia

LA DIGITALITZACIÓ DELS SERVEIS CULTURALS ALS MUNICIPIS

Catalán
Diputació de Barcelona. Àrea de Cultura. CERC (Autor) / Pivetta Contreras, Emma (Autor)

978-84-9803-976-4

Estudis
Serie:
Cultura, 3

El 2020 serà recordat com l'any que un virus ens va obligar a tancar-nos a casa, es va capgirar la quotidianitat i els criteris d'actuació de la majoria van canviar. Per a les àrees locals de cultura haurà estat un any de canvis i de reflexió: De canvis en la manera de treballar, en els canals per dialogar amb la ciutadania, en les vies de difusió dels esdeveniments o en els protocols de programació, entre d'altres. I de reflexió sobre quines són les activitats que cal mantenir tant sí com no, sobre les qualitats que fan que uns esdeveniments admetin formats diversos i d'altres no, sobre quines són les vies més adequades per arribar als interlocutors habituals i als que no ho són tant i, en definitiva, sobre com es pot millorar l'actuació municipal en cultura en un context cada vegada més incert.

El treball «Cultura, pantalles, pandèmia. La digitalització dels serveis culturals als municipis» s 'emmarca en la voluntat de la Diputació de Barcelona d'incentivar la reflexió en clau local, que ha de permetre conèixer, analitzar i donar un marc conceptual a la realitat del territori. Amb ell, es vol contribuir a pensar críticament en els objectius, els mitjans i les eines de la digitalització de la cultura des d'una perspectiva local, i també sobre les seves implicacions pel que fa a la creació i l'experiència cultural, i en termes de drets culturals.