TERRITORI DELS GEÒMETRES, EL: CARTOGRAFIA PARCEL·LÀRIA DELS MUNICIPIS DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA, (1845-1895)

Catalán
Muro, J.I. (Autor) / Nadal, F. (Autor) / Urteaga, L. (Autor) / Diputació de Barcelona. Àrea d'Infraestructures, U (Director)

978-84-9803-119-5

El llibre és un estudi extens sobre les ingents tasques de parcel·lació i els bons professionals que les van dur a terme durant el període 1845-1895 a 103 municipis de la província de Barcelona. La pedra angular del llibre, però, la constitueix un annex que inclou les fitxes dels 140 documents cartogràfics catalogats, localitzats en 47 arxius, biblioteques i cartoteques públiques i en quatre col·leccions privades; i més de la meitat d'aquestes fitxes van acompanyades de la reproducció -algunes a tot format- dels mapes corresponents, dels quals es pot apreciar, a més del seu valor cartogràfic, la seva qualitat artística.