REGIONALITZACIÓ I AUTONOMIA LOCAL A LA UNIÓ EUROPEA

REGIONALITZACIÓ I AUTONOMIA LOCAL A LA UNIÓ EUROPEA

Catalán
Diputació de Barcelona. Àrea de Presidència. Direc (Autor) / Marcou, G. (Autor)

Síntesi, 11

Durant molt de temps, el concepte de descentralització es va associar als ajuntaments com a institució, però des de fa uns anys es vincula a la regió. Aquesta s'ha convertit en el nou paradigma d'organització territorial. No és, però, una cosa universalment definida, sinó que en cada país europeu pren unes característiques pròpies i té unes implicacions diferents pel que fa a l'autonomia municipal, que es tradueixen en diversos graus de dependència mútua. En molts països es constata una tendència a la centralització en l'àmbit regional en detriment de l'autonomia municipal. Per això, cal que s'adoptin mesures de compensació que protegeixin l'autonomia dels ajuntaments.