HISTÒRIA DIPUTACIÓ DE BARCELONA

De Riquer, B. (Autor)

978-84-505-5526-4
1987

Marcat per la divisió provincial que n'és l'origen, el recorregut històric de la Diputació ha estat tan prolongat i divers, que tots el balanços són possibles. Instrument a cops del centralisme o d'un règim autocràtic, la Diputació de Barcelona ha estat en altres moments de la seva història el germen dels primers assaigs de l'autogovern de Catalunya o el suport material primer de la nostra màxima institució nacional. Anèmica o tronada en molts períodes, en d'altres ha tingut una notable vigoria i ha estat una eina indiscutible de progrés. Incapaç a vegades de respondre al més petit repte social, ha prestat en canvi importantíssims serveis als municipis i els ciutadans de Catalunya, fins a l'extrem que hi ha matèries i activitats avui considerades imprescindibles en el marc d'actuació de l'administració pública que foren iniciades o desenvolupades per la Diputació de Barcelona.