SPORTMAN: LES MILLORS IMATGES DELS PIONERS DE L'ESPORT CATALÀ

978-84-9867-228-2
Materias:
Fotografia, Deportes, Historia de Cataluña, Barcelona

A la Barcelona de principis del segle XX es van editar dues revistes de primeríssima qualitat gràfica (Los Deportes i Stadium) que podien competir de tu a tu amb les millors que en aquell moment es feien a Europa. Per les seves cobertes van desfilar molts dels pioners de l'esport català. Les imatges d'aquells primers esportistes ens mostren uns senyors amb els bigotis ben retallats practicant el seu esport preferit en unes condicions que avui ens poden resultar sorprenents.
En les fotografies apareixen ciclistes perfectament clenxinats, mestres d'esgrima que posen davant del fotògraf amb el seu floret, professores de gimnàstica que més aviat ho semblen de catequesi o pilots de globus amb pinta de gondolers venecians. Pot fer riure, però així es va iniciar un dels fenomens de més impacte social del segle XX. Naixien unes formes d'oci de les quals, al capdavall, avui gaudeix el conjunt de la societat.