MONTJUÏC, 1915. PRIMERA MIRADA

MONTJUÏC, 1915. PRIMERA MIRADA

Granados, O. (Autor) / Calafell, J. (Autor) / Torrella, R. (Autor)
Ajuntament de Barcelona

978-84-9850-069-1

Textos en castellano.

"Montjuïc 1915, primera mirada" presenta una selecció de fotografies del treball de registre fotogràfic que l'Ajuntament de Barcelona va recollir de forma sistemàtica sobre la transformació de la muntanya de Montjuïc. Eren els símptomes d'una voluntat de domesticació que havia de sotmetre Montjuïc al servei de l'esbargiment sanejat de la Barcelona noucentista. Aquesta selecció respon a una concepció moderna de la representació del paisatge dominada pel "landscape" urbà i industrial. En cert sentit, aquest recull és la rehabilitació d'unes fotografies fetes fa quasi un segle, que pel fet d'anar més enllà de la voluntat del simple registre documental necessitaven una percepció preparada per a ser valorades com una font d'informació de primer ordre per al coneixement de la fotografia feta en aquesta ciutat. A partir de les fotografies inèdites d'uns paisatges desapareguts, "Montjuïc 1915, primera mirada" posa a l'abast del públic imatges d'una de les transformacions més importants que han donat lloc, junt amb la Reforma i l'Eixample, al teixit urbanístic actual de la Ciutat.