LLIBRETA DE LA VINYA AMERICANA, DE JOSEP BARALDÉS I RIBÓ
CASTELLNOU DE BAGES, 1888-1905
- Autoría:
- Perramon Augé, Montse (Autor)
- Editorial:
- Ajuntament de Castellnou del Bages
- Categoría:
- Llibre
- ISBN:
- 978-84-09-32919-9
- Año de edición:
- 2021
- Páginas:
- 78
- Colección:
- Inèdits, 1
- Idioma:
- Catalán
- Materia:
- Historia de Cataluña
A finals del segle XIX i principis del XX la plaga de la fil·loxera va deixar assolat el paisatge de vinyes del Pla de Bages. Josep Baraldés i Ribó, un pagès de Castellnou de Bages, es va convertir en aquell moment en el que avui anomenaríem un emprenedor, un visionari, que va saber trobar una via de sortida a la crisi vitivinícola que es vivia al territori. És així com comprant, venent, empeltant i plantant peus americans va aconseguir combatre la plaga de la fil·loxera, tot repoblant el paisatge de vinyes resistents, i recuperar la producció de vi.
Es treballs i assajos amb diferents varietats de ceps i empelts van portar Baraldés a anar anotant en una llibreta, a manera de dietari, els progressos que feia a l'entorn de la vinya des del 1888 fins al 1905.
Otros libros de la materia
-
LLUÍS GAUSACHS I RAMON. PATRIOTA REPUBLICÀ I SECRETARI DEL PRESIDENT TARRADELLAS (1954-1977)2015Papel
18,00 €
-
Recull històric de Castellar del Riu2022Sanjuan Saló, AlbertPapel
15,00 €
-
Els plans de l Eix a la Mediterrània2016Anglaterra i els països de l Eix es preparaven per al que poc després va ser la Segona Guerra Mundial, i estudiaven, per als seus interessos del moment, el paper geoestratègic del nostre espai nacional, un espai estratègic per al control de la mediterrània. El document original, editat a Londres l any 1939, va ser un crit d alerta sobre la seguretat de les línies d abastiment i...Papel
5,00 €
-
La Mancomunitat de Catalunya a les comarques tarragonines2020Perea Simón, Eugeni / Güell, MLa Mancomunitat de Catalunya (1914-1925) va ser una institució governativa formada per la unió de les quatre diputacions, Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. Gràcies a l impuls que li donaren els seus presidents i una societat excepcionalment motivada, es va transformar de base la realitat del país: s articularen reformes en el camp de les infraestructures i es reforçaren, e...Papel
20,00 €