LA FAULA DE LES ABELLES I ALTRES ASSAIGS

LA FAULA DE LES ABELLES I ALTRES ASSAIGS

De Mandeville, B. (Autor)
Coediciones:
Edicions 62

978-84-297-2898-9
1988

Colección:
Clàssics del pensament modern, 42

Bernard de Mandevill (1670-1733), nascut a Rotterdam i mort a Hackney (Anglaterra), és un dels pensadors morals més interessants del segle XVIII. L'any 1705 publicà el seu famós poema satíric "The Grumbling Hive", més tard integrat en el recull "The fable of the bees" (1714), que ara presentem en versió catalana de Josep Sales. El llibre de Mandeville, que en el seu temps es guanyà la reputació d'obra escandalosa i dissolvent, ha estat modernament considerat com una lúcida anàlisi de les arrels del capitalisme. De fet, com explica en el seu pròleg, Mandeville ens escandalitza encara perquè la societat que descriu continua essent nostra.