ELS AJUNTAMENTS I L'ESPORT A LA DEMARCACIÓ DE BARCELONA

Itik Consultoria Esport & Lleure SL (Autor)
Llibre d'impressió a demanda
Eines
Serie:
Esports, 3
Materias:
Administración local, Deportes

Els ajuntaments són els principals facilitadors i impulsors de la pràctica fisicoesportiva envers la ciutadania. Per tant, despleguen multitud de recursos per fer-ho possible: les activitats esportives, la relació amb entitats sense ànim de lucre i amb empreses col·laboradores, la construcció i gestió de les instal·lacions i els espais al medi urbà i natural, entre d'altres. El present estudi és una segona edició del que es va elaborar l'any 2010. L'actual s'ha dut a terme amb la mateixa metodologia utilitzada en l'anterior i amb una mostra gairebé igual de municipis, on han participat un 95 % dels que ja van prendre part en l'edició anterior. L'objectiu de l'estudi rau en l'obtenció de dades estadísticament representatives que mostrin la realitat de la gestió esportiva en l'àmbit local a la demarcació de Barcelona, com també ho és el fet d'establir comparacions amb els resultats obtinguts el 2010 per mostrar les tendències que hi ha hagut de llavors ençà i poder preveure cap a on s'encamina el futur de la gestió esportiva municipal. Aquest treball és una eina bàsica per a qualsevol agent del sistema esportiu que vulgui planificar noves accions a partir del coneixement exhaustiu de l'esport local.