EL PAPER DELS AJUNTAMENTS EN EDUCACIÓ EN EL TOMBANT DE LA CRISI ECONÒMICA

Educació, 3
Materias:
Administración pública, Educación. Formación

La intervenció dels ajuntaments en educació pretén fonamentalment garantir oportunitats educatives més enllà dels ensenyaments obligatoris, especialment, a la població amb més dèficits formatius. Aquesta intervenció, però, està condicionada per diversos factors (polítics, demogràfics, econòmics o socioeducatius) que poden crear diferències entre municipis. En aquesta publicació s'analitzen les actuacions de les administracions locals en l'àmbit de l'educació i els factors de diferenciació entre municipis. Es fa a partir dels resultats de la quarta edició del Panel de polítiqueseducatives locals, una enquesta bianual promoguda per la Diputació de Barcelona i la Fundació Carles Pi i Sunyer, que té per objectiu conèixer de manera sistemàtica l'acció dels ajuntaments en l'àmbit de l'educació.