Diplomat/ada Sanitari/ària (Test) en Infermeria (ICS)
-5%
Llibre

Diplomat/ada Sanitari/ària (Test) en Infermeria (ICS)

Qüestionaris

Catalán
Editorial:
Adams

ISBN:
978-84-1077-652-4
Año de edición:
2025
Páginas:
372

Surt al carrer la nova edició del volum de Qüestionaris, que forma part de la col·lecció que Adams ha publicat per a la preparació de les proves d'accés a la categoria de Diplomat/ada Sanitari/ària en Infermeria de l'Institut Català de la Salut, i que es basa en els temes exigits en el programa oficial, publicat per la Resolució SLT/2380/2025, de 20 de juny (DOGC núm. 9441, de 26/06/2025).
L'estructura de l'obra segueix una sistemàtica per a una progressiva assimilació i consolidació dels coneixements teòrics adquirits, a través de tres tipus de proves: 33 qüestionaris de tema, 8 qüestionaris parcials i 6 simulacres d'examen, del que en resulta un total de més de 1.400 preguntes.
El llibre es complementa amb els temaris 1, 2 i 3 específics per a aquesta categoria, el Temari Transversal per a totes les categories, així com la versió online del qüestionari a través de la modalitat en línia d'Adams Test.
En definitiva, es tracta que aquest manual compleixi l'objectiu que tot opositor persegueix, optimitzar les hores d'estudi i acudir a l'examen amb garanties d'èxit.

Bloc 1. Tenir cura de la persona, la família i la comunitat.
Tema 1. Conèixer i incorporar a la pràctica els aspectes ètics de la prestació de cures, el codi deontològic i el codi ètic de la disciplina infermera.
Tema 2. Conèixer i saber aplicar el desenvolupament teòric infermer, els fonaments teòrics i metodològics disciplinaris, el procés d'atenció d'infermeria i els llenguatges clínics.
Tema 3. Aconseguir en la relació terapèutica una comunicació efectiva mitjançant tècniques de comunicació bàsiques i avançades. Saber aplicar estils de comunicació en la comunicació verbal i no verbal i saber gestionar la comunicació en situacions de crisi i/o violència.
Tema 4. Conèixer i saber aplicar els aspectes bàsics de la metodologia de la recerca clínica, epidemiològica i qualitativa.
Tema 5. Tecnologia d'informació i comunicació. Intel·ligència artificial en salut. Nous rols professionals a l'atenció primària i comunitària.
Test Parcial 1
Bloc 2. Desenvolupar accions conduents a la promoció de la salut social, pública i comunitària i promoure la salut i l'autonomia de la persona.
Tema 1. Desenvolupar accions conduents a la promoció de la salut social, pública i comunitària i promoure la salut i l'autonomia de la persona. Desenvolupar també accions dirigides a la prevenció de la malaltia, el deteriorament i la dependència. Conèixer i incorporar a la pràctica les recomanacions de salut mediambiental. Conèixer el concepte de cronicitat.
Tema 2. Conèixer els factors de risc en les diferents etapes del cicle vital. Saber identificar els aspectes específics de l'atenció a la salut dels infants i adolescents, i els aspectes específics de l'atenció a la salut dels ancians.
Tema 3. Saber valorar la salut familiar, la dinàmica, el funcionament i els rols familiars, incloses les situacions de diversitats afectiva, sexual i de gènere i situacions de vulnerabilitat social. Conèixer els atributs de la família funcional/disfuncional i conèixer les teories sobre vinculació afectiva.
Test Parcial 2
Bloc 3. Valorar, diagnosticar i abordar problemes de salut reals i de risc.
Tema 1. Conèixer i saber aplicar el procés de cures en situacions d'urgència o emergència.
Tema 2. Conèixer i saber aplicar el procés de cures en l'embaràs, part i puerperi.
Tema 3. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes cardiocirculatoris i/o respiratoris.
Tema 4. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes nefrourinaris i/o de l'aparell reproductor.
Test Parcial 3
Bloc 4. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones.
Tema 1. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes nutricionals, metabòlics i/o endocrinològics.
Tema 2. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes neurològics i/o musculars i esquelètics.
Tema 3. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes infecciosos i/o parasitaris.
Tema 4. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes digestius, hepatobiliars o pancreàtics.
Test Parcial 4
Bloc 5. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemas.
Tema 1. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes cutanis i/o tegumentaris.
Tema 2. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes dels òrgans hematopoètics, la sang o el sistema immunitari.
Tema 3. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes maxil·lofacials, otorrinolaringològics i/o oftalmològics.
Tema 4. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes multiorgànics/multisistèmics.
Tema 5. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a les persones amb problemes mentals, del comportament (incloses les addiccions) i de vulnerabilitat social.
Tema 6. Conèixer i saber aplicar el procés de cures a la persona en situació de malaltia terminal. Procés de cures (...) inclou com a mínim els coneixements d'anatomia i fisiologia, fisiopatologia, valoració/avaluació, diagnòstic, detecció precoç i actuació.
Test Parcial 5
Bloc 6. Ajudar el pacient en el compliment del tractament i saber fer-lo partícip.
Tema 1. Conèixer i saber adequar les accions de l'educació sanitària. Conèixer i saber aplicar els models d'intervenció educativa per a la salut, els mètodes i procediments educatius, els conceptes i indicadors de seguiment i compliment, adhesió i adherència al tractament i/o als consells de salut.
Tema 2. Conèixer i saber aplicar les bases de la farmacologia clínica, principals grups de medicaments: generalitats, accions, usos, principals efectes secundaris/adversos, principals incompatibilitats. Saber administrar els medicaments i fer les cures associades a l'administració de medicaments: conèixer i saber aplicar les tècniques de conservació, preparació i administració, comprovacions de seguretat, càlcul de dosi, càlcul de velocitat de perfusió, paràmetres de valoració pre-, trans- i/o postadministració, cures associades, avaluació de la resposta terapèutica i educació sanitària per al maneig de la medicació.
Tema 3. Conèixer les tècniques en nutrició i dietètica. Saber indicar l'administració de dietes terapèutiques i la nutrició artificial. Conèixer i saber adequar les accions de l'educació nutricional.
Tema 4. Conèixer i saber aplicar les intervencions, tècniques i procediments associats al pla terapèutic i al pla de cures.
Test Parcial 6
Bloc 7. Contribuir a garantir la seguretat del pacient i gestionar el procés assistencial.
Tema 1. Conèixer i saber aplicar els principis d'asèpsia i esterilització. Saber desenvolupar accions conduents a la prevenció i abordatge de la infecció nosocomial i de les infeccions relacionades amb l'assistència sanitària. Conèixer i saber aplicar les mesures d'aïllaments i les precaucions que cal aplicar.
Tema 2. Conèixer els programes de seguretat clínica, la teoria de l'error humà en l'atenció de la salut i els conceptes de seguretat clínica. Conèixer el sistema de prevenció d'errors i d'esdeveniments adversos.
Tema 3. Prevenir les caigudes i disminuir les lesions. Conèixer i saber aplicar el sistema de seguretat farmacològica i transfusional, el sistema de seguretat periquirúrgica i periintervencionista. Conèixer i saber determinar l'eficàcia de la conciliació de medicació.
Test Parcial 7
Bloc 8. Facilitar el procés d'adaptació i saber gestionar l'afrontament al nou estat de salut.
Tema 1. Conèixer i saber aplicar les teories de l'estrès i l'afrontament, i els mecanismes i estratègies d'adaptació i afrontament.
Tema 2. Conèixer el procés d'adaptació i afrontament a la malaltia, discapacitat o situació vital. Saber valorar, diagnosticar i abordar els problemes i complicacions associades amb els processos d'afrontament i intervencions de suport.
Tema 3. Saber fer intervenció d'atenció a la família/cuidador de persones amb malalties cròniques, discapacitats o estats de fragilitat. Saber identificar les necessitats per fer l'adaptació i afrontament del cuidador/família. Saber prevenir la claudicació familiar i el cansament del rol de cuidador. Saber valorar, diagnosticar i intervenir en aquest àmbit.
Tema 4. Conèixer el procés de dol i saber detectar el dol funcional i el dol disfuncional.
Test Parcial 8
Simulacres d'Examen
Simulacre 1 a 6

Otros libros de la materia

Subscríbete al boletín para estar informado de las novedades editoriales de la Llibreria de la Diputació