CIUTAT QUE MAI NO EXISTÍ, LA: ARQUITECTURES FANTÀSTIQUES EN L'ART OCCIDENTAL

CIUTAT QUE MAI NO EXISTÍ, LA: ARQUITECTURES FANTÀSTIQUES EN L'ART OCCIDENTAL

Autoría:
Puig, R. (Autor) / Azara, P. (Director) / Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. Publ (Director) / González, R. (Traductor) / Galbany, P. (Traductor) / Hammond, P. (Traductor)
Editorial:
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona CCCB
Coediciones:
Diputació de Barcelona
Categoría:
Llibre
ISBN:
978-84-7794-948-0
Año de edición:
2003
Páginas:
159
Idioma:
Catalán , Castellano , Inglés
Materia:
Catálogos de exposición
Resumen

Què fa que interpretem com a fantàstiques determinades representacions artístiques de ciutats? La descoberta, a finals del segle XV, de frescos romans representant arquitectures imaginàries va suposar l'inici d'un nou concepte d'art i un nou gènere: els capritxos arquitectònics. Un capritx mostra un edifici o una ciutat, real possiblement, però que adquireix un caràcter fantàstic o il·lusori gràcies a la composició i al tractament pictòric. És un espai on no s'hi pot estar, on els límits són incerts. La mostra gira al voltant del capritx arquitectònic (segles XVI i XVIII), amb una representació dels millors pintors de les principals escoles europees (Monsu Desiderio, Vredeman de Vries, Marieschi, Bellotto, Hubert Robert) en diàleg amb una selecció de frescos pompeians i alguns artistes de les avantguardes històriques que han estat influïts per aquesta tradició pictòrica: De Chirico, Léger, Klee, Delvaux. El ressò d'aquest gènere en artistes contemporanis és representat per obres d'Ann Veronica Janssens, Catherine Yass i Miquel Navarro, entre d'altres...