Cinc textos de Rosa Victòria Gras i Perfontan (Volum 2)
Llibre d'impressió a demanda

Cinc textos de Rosa Victòria Gras i Perfontan (Volum 2)

El contraverí (1998) El crit dins d'una capsa de cartró (1981) Un estiu amb les amigues (2007) Dues Medees (1991) Atracciones Gasparino (2012)

Catalán
Gras i Perfontan, Rosa Victòria (Autor) / Tola, Albert (Editor)
Institut del Teatre
Coediciones:

978-84-9803-978-8

Repertori Teatral Català

Poeta, dramaturga, escriptora, traductora, doctora en Filologia Catalana, i professora, Rosa Victoria Gras i Perfontan ha estat un dels referents pedagògics de l'Institut del Teatre d'aquests darrers 40 anys.
Com a autora teatral, Gras ha escrit catorze peces escèniques en català, que sovint es trobaven descatalogades o en revistes fora de circulació.
Ara, l'Institut del Teatre publica el seu teatre complet en tres volums amb l'objectiu de donar accés a un dels conjunts de peces teatrals més potents tant a nivell dramàtic com literari de la postguerra fins avui.
El criteri de selecció de les obres que hi ha a cada volum no respon a cronologies ni ordres temàtics. Conjuntament amb l'autora, s'ha decidit que a cada llibre hi fossin representades diverses línies d'escriptura per tal que la lectura fos variada.

El segon volum inclou cinc títols, tot i que entre ells, hi ha una peça que conté cinc petites obres i un díptic: El contraverí (1998), El crit dins d'una capsa de cartró (1981), Un estiu amb les amigues (2007), Dues Medees (1991) i Atracciones Gasparino (2012).

El contraverí és un antídot a la infàmia de la història on es recullen cinc moments d'horror en cinc llocs i temps diferents. El crit dins d'una capsa de cartró és un punyent drama polític a partir d'un fet real:
la violació i assassinat d'una nena de dos anys i mig a la Setmana Santa de Sevilla. Un estiu amb les amigues narra la degradació subtil d'uns vincles d'amistat a causa de les relacions amoroses al llarg d'un estiu a Mallorca. Al díptic Dues Medees trobem una Medea que es rebel·la contra el seu propi mite des d'un punt de vista feminista. Finalment, Atracciones Gasparino, amb l'aparent lleugeresa del teatre juvenil, a partir de la desaparició d'un conegut parc d'atraccions, narra la progressiva desaparició d'una ciutat en mans dels seus governants: Barcelona.