- Autoría
- Esquius i Ros, Magda (Autor)
- Editorial:
- Ajuntament de Súria
- ISBN:
- 978-84-09-59854-0
- Año de edición:
- 2024
- Páginas:
- 342
- Colección:
- Temes de Súria, 14
En el temps de la República, a la dècada dels anys trenta, l'?ensenyament a Catalunya va experimentar un creixement i una modernització singulars. Els corrents de l'?Escola Nova nascuts a Europa, van arribar ben aviat al país i es van escampar arreu de les nostres comarques.
A Súria, que vivia un augment de població sobtat per la descoberta i explotació de la mina de potassa, va cobrir bé les necessitats escolars va ser una prioritat social indiscutible. Els mestres i les mestres que van coincidir a les aules d?'aquells temps, la inspecció del sistema educatiu, la Generalitat, l'?Ajuntament i la societat civil, amb poc temps van fer una tasca ingent per a millorar al qualitat pedagògica i el futur de tota una generació.
Entre altres iniciatives, es va editar la revista escolar ?Albor? seguint el mètode Freinet, de la qual van sortir dotze números entre el 1937 i el 1938. Hi van participar vuitanta-cinc alumnes d?'entre set i catorze anys, i va ser una experiència que quedà gravada amb foc en la personalitat de les noies i nois que van participar-hi. Acabada la guerra, el mestre que impulsà la publicació, Josep Civit i Vallverdú, va ser represaliat amb duresa per plantar aquella llavor de ciutadania oberta, plural i positiva.
En aquest llibre s'?analitza a fons la tasca i valors d??'Albor? en tant que testimoni excepcional d'?un temps de conflicte i de vida. Al mateix temps s?'aprofundeix en el conjunt de vicissituds d?'aquells anys i el món i els neguits que van envoltar taules i pissarres de les nostres escoles.
Otros libros de la materia
Subscríbete al boletín para estar informado de las novedades editoriales de la Llibreria de la Diputació
¿Te interesa un tema específico? Conoce los destacados