ACOMPANYAMENT A L'ESCOLARITAT: PAUTES PER A UN MODEL LOCAL DE REFERÈNCIA

ACOMPANYAMENT A L'ESCOLARITAT: PAUTES PER A UN MODEL LOCAL DE REFERÈNCIA

Catalán
Bosch, C. (Autor) / Muñoz, A. (Autor) / Sánchez, L. (Autor) / Claveria, S. (Autor) / Gómez-Granell, C. (Director) / Marí-Klose, M. (Director)

978-84-9803-407-3

Estudis
Serie:
Educació, 2

L'Àrea d'Educació de la Diputació de Barcelona proposa una política pública local en l'àmbit educatiu per contribuir, des dels municipis, a l'objectiu de l'èxit escolar i la formació per a tothom: l'acompanyament a l'escolaritat. És una proposta que s'emmarca en els principis de la Llei d'Educació i que supera, com han fet molts ajuntaments, la concepció limitada de la coneguda competència de la "vigilància de l'acompliment de l'escolaritat". Aquest document té dos grans apartats. En el primer, "Conèixer", fa un recorregut per la normativa vigent i per experiències en altres països europeus. En el segon, "Intervenir", presenta un model de referència basat en tres principis ( la promoció de l'equitat, una perspectiva de cicle de vida i el foment del capital social ) i en tres grans àmbits d'intervenció: la col·laboració amb escoles i instituts per el desenvolupament del seu projecte educatiu, el suport a la funció educativa de les famílies i l'impuls a l'educació més enllà dels espais i els horaris escolars.