80 ANYS DEL PATRONAT MUNICIPAL DE L'HABITATGE EN IMATGES

Roncero, M. (Autor) / Santos, I. (Director)
Ajuntament de Barcelona
Materias:
Arquitectura, Barcelona

El Patronat Municipal de l’Habitatge ha commemorat 80 anys d'activitat amb una publicació realitzada amb fotografies provinents del seu fons arxivístic. Les imatges recullen les petjades que ha deixat el Patronat a la ciutat, amb multitud de promocions que es troben distribuïdes per quasi tots els districtes i que configuren la imatge de Barcelona. El llibre s'estructura en sis gran períodes que reflecteixen les construccions més emblemàtiques de cada etapa: es parteix de 1929, quan es van construir les cases barates coincidint amb l'Exposició Universal de 1929, i s'acaba amb les promocions d'habitatge dotacional, realitzades amb criteris de sostenibilitat. La publicació permet fer una anàlisi de com ha evolucionat Barcelona i de com s'ha contribuït des de l'habitatge a fer ciutat.