80 ANYS DEL PATRONAT MUNICIPAL DE L'HABITATGE EN IMATGES

80 ANYS DEL PATRONAT MUNICIPAL DE L'HABITATGE EN IMATGES

Roncero, M. (Autor) / Santos, I. (Director)
Ajuntament de Barcelona

El Patronat Municipal de l Habitatge ha commemorat 80 anys d'activitat amb una publicació realitzada amb fotografies provinents del seu fons arxivístic. Les imatges recullen les petjades que ha deixat el Patronat a la ciutat, amb multitud de promocions que es troben distribuïdes per quasi tots els districtes i que configuren la imatge de Barcelona. El llibre s'estructura en sis gran períodes que reflecteixen les construccions més emblemàtiques de cada etapa: es parteix de 1929, quan es van construir les cases barates coincidint amb l'Exposició Universal de 1929, i s'acaba amb les promocions d'habitatge dotacional, realitzades amb criteris de sostenibilitat. La publicació permet fer una anàlisi de com ha evolucionat Barcelona i de com s'ha contribuït des de l'habitatge a fer ciutat.