Esglèsia parroquial de Sant Boi de Lluçanès
Llibre en Pdf

Esglèsia parroquial de Sant Boi de Lluçanès

Estudis històrics i materials per a la restauració de la façana principal

Galí, D. (Autor) / Vendrell, M. (Autor) / Giráldez, P. (Autor) / Barcons, A. (Autor) / Sureda, M. J. (Autor) / Megías, L. (Autor) / Ramon, S. (Autor)

Històricament, la Diputació de Barcelona, en la seva tasca de col·laborar amb els municipis i donar-los suport, ha vetllat per la conservació del patrimoni arquitectònic.En aquest llibre s'apleguen les investigacions i anàlisis que van precedir l'obra de restauració de la façana principal de l'església de Sant Boi de Lluçanès. Aquesta intervenció es va fer a petició de l'Ajuntament, entre els anys 2002 i 2003, amb algunes actuacions puntuals posteriors, i va ser dirigida per l'arquitecte del Servei, Antoni Barcons i Grau. Aleshores es va actuar en el revestiment de la façana, els ampits de les obertures, les hídries de la cornisa, el sanejament i tractament dels carreus de pedra i de les lloses motllurades de la cornisa, el revestiment de la cornisa, el rellotge de sol, les fusteries i la pavimentació de la superfície al peu de la façana. Durant l'any 2008 es van fer altres intervencions, les noves hídries de pedra i la restauració de la fornícula i de la imatge de sant Boi que presideix la façana.