GAUDÍ I L'SPAL: TREBALLS DE RECERCA I RESTAURACIÓ DEL SERVEI DE PATRIMONI ARQUITECTÒNIC LOCAL RELACIONATS AMB L'OBRA DE L'ARQUITECTE ANTONI GAUDÍ I CORNET

Catalán , Castellano
Diputació de Barcelona. Àrea de Cooperació. Servei (Autor) / Díez, M. (Director) / González, A. (Director)

978-84-7794-982-4

Quaderns científics i tècnics de restauració monum, 14

La vinculació del Servei de Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL) de la Diputació de Barcelona amb la figura d'Antoni Gaudí és estreta. Primer per la relació personal de Gaudí amb l'arquitecte Jeroni Martorell i Terrats, que va esdevenir el primer director del Servei. En segon lloc, perquè ha estat la Diputació qui ha restaurat i conservat dues obres cabdals del mestre: el Palau Güell i l'església nova del Sagrat Cor de la Colònia Güell. Aquest volum vol ser una nova aportació al coneixement del mestre, a través de la relació Gaudí-Martorell. La vinculación del Servicio de Patrimonio Arquitectónico Local (SPAL) de la Diputación de Barcelona con la figura de Antoni Gaudí es estrecha. Primero por la relación personal de Gaudí con el arquitecto Jeroni Martorell i Terrats, que fue el primer director del Servicio. En segundo lugar, porqué ha sido la Diputación quien ha restaurado y conservado dos obras importantes del maestro: el Palau Güell y la nueva iglésia del Sagrado Corazón de la Colónia Güell. Este volumen quiere ser una nueva aportación al conocimiento del maestro, a través de la relación Gaudí-Martorell.