TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I MODERNITZACIÓ DE LA CIUTAT

Aula Barcelona

978-84-475-2370-2

Model Barcelona: Quaderns de gestió, 7

L'Ajuntament de Barcelona ha efectuat des de 1979 un gran esforç per acostar l'Administració a la ciutadania i per impulsar grans projectes de transformació de la ciutat. La seva reorganització ha comportat una relació molt complexa entre els serveis centrals del municipi, els serveis descentralitzats en els districtes i l'atenció integrada al ciutadà, que només s'ha pogut assumir amb un alt grau de centralització dels sistemes d'informació. En el present estudi s'analitza el paper essencial de les tecnologies de la informació en el procés, per passar al final a abordar la intervenció de l'Ajuntament en l'equipament tecnològic de Barcelona amb l'estratègia "societat de la informació".