SUÈCIA: LES AUTORITATS DEL NIVELL REGIONAL ABOCADES A L'ABOLICIÓ O AL RENAIXEMENT

Catalán
Institut de Ciències Polítiques i Socials (Autor) / Bäck, H. (Autor) / Diputació de Barcelona. Àrea de Presidència. Direc (Director)

978-84-9803-249-9

Estudis
Serie:
Govern Local, 4

Els comtats són percebuts per la ciutadania com un ens més del nivell intermedi de Suècia, però pertanyen al nivell local i per això gaudeixen de la clàusula de competència general i de capacitat impositiva pròpia. Aquest número tractarà, doncs, de la història, estructura, funcions i futur dels comtats. En els últims anys, però, la seva supervivència està amenaçada per diverses raons: pel procés de revisió general de les estructures del sector públic, on es suggereix la desaparició dels comtats a favor de les regions; per les possibles reasignacions de les competències sanitàries a altres entitats, segons els criteris de la nova gestió pública; i per la creació de regions que absorbeixin les funcions i responsabilitats de planificació regional, infraestructures i desenvolupament econòmic que actualment tenen assignades els comtats i els municipis.