La participació ciutadana digital a la província de Barcelona

Anàlisi de la implementació i ús municipal de les plataformes digitals de participació

Conde López, Cecília Isabel (Autor) / IERMB (Equip d'investigació) (Autor) / Martí-Costa, M. (Director)
Llibre d'impressió a demanda
Eines
Serie:
Administració local, 6
Materias:
Administración local, Administración electrónica, Participación ciudadana

En els darrers anys, l'Administració pública ha experimentat una acceleració en la digitalització dels processos, que també ha afectat l'àmbit de la participació ciutadana. S ha estès l'ús de plataformes digitals per gestionar espais i processos participatius per part dels ens locals. Però, disposar d'una plataforma d'aquest tipus és sinònim de més activitat participativa al municipi? L'èxit en la implementació d'aquesta eina determina la solidesa de la política de participació municipal? Quin tipus d actuacions participatives són les més desenvolupades en les plataformes?

Aquest estudi analitza la tipologia de pràctiques participatives que es desenvolupen a través de les plataformes digitals de participació existents a la província de Barcelona (basades en el programari Decidim). Mitjançant aquest estudi s'ha volgut conèixer l evolució, extensió i intensitat dels processos participatius que s hi implementen; identificar els factors contextuals que faciliten o dificulten aquesta implementació, i crear indicadors sobre la participació digital a escala municipal relacionats amb aspectes com el nivell d informació, deliberació, decisió, transparència i traçabilitat vinculat a les plataformes.