L'ús dels drons pels cossos de seguretat

L'ús dels drons pels cossos de seguretat

Catalán
Perez i Arteaga, Joan (Autor)

978-84-19091-73-4

Temes de seguretat, 5

Els drons ja no són cosa del futur. Són un element ben present i comuna al nostre paisatge habitual.
Un dron no és una joguina, és una aeronau no tripulada, pilotada a distància per control remot. Poden tenir el format d un avió, helicòpter, multi-rotor o dirigible. I com a tal ha de ser tractat. Això vol dir que està sotmès a regulacions i normatives estrictes pel que fa al seu ús.
Amb la nova normativa europea desapareix la denominació d'operacions aèries recreatives i professionals i es classifiquen en unes categories en funció de l'observació del risc que puguin originar
Els avenços tecnològics, la reducció de preus i la varietat d usos fa que hi hagi una gran proliferació arreu del territori i per aquest motiu cal prendre precaucions i seguir la normativa vigent.
Donat que la normativa per a fer servir un dron és variada, complexa i implica a diverses administracions aquest llibre, redactat d una forma clara i didàctica es converteix en una guia pràctica per a difondre el coneixement de qualsevol persona que vulgui ser pilot de drons.