Els mossos d'esquadra

Els mossos d'esquadra

Serra i Font, Marià (Autor) / Sàiz Xiqués, Carles (Editor)

978-84-9803-878-1

Colección:
Empremtes d'història, 5

Marià Serra i Font va néixer a Canet de Mar l'any 1863. Va estudiar medicina i va exercir, durant tota la seva vida, de metge de família al seu poble. El 1911 va ser investit alcalde de Canet de Mar, càrrec que renovà en un segon bienni entre 1913 i 1915.En el final de l'etapa política de Serra la Diputació de Barcelona s'adreçà als municipis de la província per posar sobre la taula la proposa de prescindir dels Mossos d'Esquadra. El Dr. Marià Serra va ser molt crític amb aquesta decisió. En aquest context escriu una sèrie d'articles en què defensa el Cos de les Esquadres de Barcelona (nom que rebia el Cos dels Mossos d'Esquadra en aquell temps) davant les pressions polítiques a què estaven sotmeses les forces en aquelles dates.L'any 2018 el Grup del Servei Històric del Cos de Mossos d'Esquadra en una visita a l'Arxiu Municipal de Canet de Mar localitza la documentació manuscrita inèdita del doctor Marià Serra i Font. Amb la seva publicació la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Canet de Mar materialitzen el desig inacabat de Marià Serra i Font : la publicació d'un llibre en defensa del Cos de Mossos d'Esquadra.