CODI DE RÈGIM LOCAL, 2021

CODI DE RÈGIM LOCAL, 2021

LEGISLACIÓ SOBRE RÈGIM LOCAL VIGENT A CATALUNYA

Catalán
Ponce Solé, Juli (Director)
Federació de Municipis de Catalunya (FMC)

978-84-87286-63-6

Presentem una nova edició del Codi de Règim Local, l'onzena des del ja llunyà any 1987. Aquesta nova edició substitueix a l'anterior tancada sis anys enrere, i neix aquest 2021, en mig de la pandèmia de la Covid-19, coincidint amb el 40è aniversari de la constitució de la Federació de Municipis de Catalunya.

La nova edició preserva els trets tradicionals que han donat identitat al Codi, com aixi ha de ser però també té la voluntat de continuar ser capdavanter introduint algunes novetats rellevants.

Aixi, destaca la incorporació per primera vegada del text de la Carta de Salvaguarda dels Drets Humans a la Ciutat, signada ja per molts municipis catalans i el coneixement de la qual esperem que contribueixi a la seva extensió, adopció i efectes concrets.
També s'ha inclòs per primer cop, la normativa en matèria de transparència, bon govern i bona administració, un àmbit de creixent rellevància també en el món local, on la recerca de la millor gestió pública i la garantia dels drets de les persones a una bona administració mitjançant el govern obert (és a dir, amb transparència i participació) implica un antídot preventiu important als possibles supòsìts de mala administració i una font continua de legitimació administrativa.
D'igual manera, s'ha ampliat la part corresponent a Hisendes Locals, afegint-ne nou contingut.

S'han revistat totes les normes juridíiques incloses i s'ha procurat que les concordances fossin útils per les lectores i lectors, però mesurades, per tal d'evitar un volum en paper immanejable. Cal tenir en compte que la versió en paper, encara molt utilitzada a la pràctica, ve acompanyada de la versió digital, accessible mitjançant el web de l'FMC, on a més es poden fer cerques temàtiques o de concepte.

Ara, esperem que el Codi compleixi l'autèntica funció per la qual va ser concebut: ajudar als aplicadors locals de Dret en la seva tasca quotidiana i contribuir a la major qualitat possible d'aquesta en el marc d'uns Governs i unes Administracions locals Socials, Democràtics i orientats pel Dret dins del que cal moure's. Sempre amb la finalitat de prestar el millor servei possible ais interessos generals de la ciutadania, respectant i promovent els seus drets i garantint un bon govern i una bona administració, el que ara, com sempre i pot ser més que mai, esdevé imprescindible.

Juli Ponce Solé (Director)