REFORMAR EL GOVERN LOCAL A DINAMARCA: COM I PER QUÈ?

REFORMAR EL GOVERN LOCAL A DINAMARCA: COM I PER QUÈ?

Catalán
Institut de Ciències Polítiques i Socials (Director) / Diputació de Barcelona. Àrea de Presidència. Direc (Director)

978-84-9803-227-7

Estudis
Serie:
Govern Local, 2

El govern va iniciar el 2002 un procés de reforma local de gran abast, basat en la transformació dels comptats en regions i en la fusió de municipis: es va considerar que la població necessària per desenvolupar, d'una manera eficaç i eficient, les prestacions del potent estat de benestar danès era d'uns 30.000 per municipi. Durant el període 2004-2006 es van fusionar municipis, van desaparèixer els comptats, es va reordenar el sistema de distribució de competències i es van crear les regions sanitàries. Aquest nou sistema funciona des de l'1 de gener de 2007.